Pressemelding -
Telia premiert for eksepsjonell kundeservice
Under årets Call Center-dager i regi av Confex og SeeYou ble det tradisjonen tro delt ut priser for eksepsjonell kundeservice i Norge, og i bransjekategorien for mobil gikk Telia helt til topps.
Kundeserviceprisen deles årlig ut under Call Center-dagene etter grundig testing av 143 kundesentre. Det er selskapet SeeYou som gjennomfører det som er landets største blindtest for kåring av kundesentre. Målet er å få reelle svar på hvordan kunder opplever å møte sitt selskap, deres ansatte og ikke minst kunne sammenligne denne opplevelsen med den de får hos konkurrenter.
- Dette er første gang arbeidet vi gjør med kundeservice i Telia-merkevaren premieres med gull i en slik kåring, og er noe vi har jobbet beinhardt for å få til. Vi har samlet sett gjort det svært godt i tidligere priskåringer og kapret i fjor samtlige tre pallplasseringer. Jeg er stolt over at vi klarer å gå helt til topps i vår kategori år etter år, og spesielt motiverende er det jo at vi nå gjør det med en annen del av vår kundeoperasjon enn tidligere, sier kundeservicedirektør Kristian Vogt i Telia Norge.
Sjekker alle kanaler
For å kunne foreta en helhetlig test av kundesentrene som deltar i konkurransen, benytter SeeYou de kommunikasjonskanalene hvert enkelt kundesenter har, som for eksempel telefon, chat, kontaktskjemaer og mail. Hvert av kundesentrene kåres videre på kriterier som:
- Mottak og velkomst når du ringer
- Kundebehandlerens evne til å finne løsninger
- Avslutnings-samtale og totalinntrykk
- De som vinner, skårer høyest på alle områdene. Det betyr at de har kundeservice av høy kvalitet, samt fornøyde kunder, sier Reidar Skorpen, daglig leder i SeeYou, og legger til:
- Bedriftenes kundesentre er selve hjertet i bedriften. Et godt driftet kundesenter blir selve navet i kontakten mellom kunder og ansatte. Vi ser også at dyktige markedsførere drar hjelp av gode kundebehandlere for å få verdifulle business leads.
Tradisjonen tro å vinne kundeservicekåringer
Til tross for at det alltid er motiverende å vinne kåringer for eksepsjonell kundeservice slik som denne, er det ikke til å legge skjul på at Telia Norges merkevarer gjennom de siste årene har blitt godt vant med å motta premier for arbeidet de gjør for kunder. Allerede i januar mottok selskapet sin første pris for året, og om suksessbedriften fra i fjor skal gjentas har Telia Norge flere priser i vente etter hvert som året går sin gang:
- Da vi i januar mottok kundeserviceprisen til Kantar TNS og Tekna for OneCall sa jeg klart og tydelig at 2019 fort kunne bli like spennende som 2018, og at vi med andre ord lå godt an til å motta flere priser. Jeg ser ut til å ha spådd rett, og dette er takket være våre fantastiske medarbeidere som hver dag gjør sitt for å levere eksepsjonell kundeservice ulikt alle andre. Det skal vi fortsette med!, sier kundeservicedirektør Vogt.
En pris med stor verdi
Prosjektleder Corinne Fjellås i Confex, selskapet som arrangerer Call Center-dagene hvor Kundeserviceprisen deles ut, mener prisen har stor verdi.
- Vi ser at de som vinner bruker prisen aktivt i sin markedsføring. Det gir troverdighet og anerkjennelse. I tillegg er det selvsagt viktig i forhold til forbrukerne, fordi det er en spire for kundesentrene til å yte det lille ekstra, sier Fjellås.
--
Slik foregår blindtesten
- Hvert kundesenter kontaktes 25 ganger av en ukjent, men reell kunde
- Samtalen vurderes ut fra en rekke kriterier som mottak og velkomst, ventetid, kundebehandlernes løsning, avslutning og totalinntrykk
Les mer om Call Center dagene på: www.callcenterdagene.no
Emner
--
Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største telekomselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.
Telia, The New Generation Telco