Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

VM-feber: Telia registrerte svært høy aktivitet i nettet under fotball-VM, der finalen mellom Frankrike og Kroatia var kampen som skapte mest trafikk.

Fotball-VM ga økt mobildatatrafikk i Telia-nettet

​Det er ingen tvil om at fotballfeberen også har kjørt mobilnettet varmt. Telia registrerte svært høy aktivitet i nettet under fotball-VM, der finalen mellom Frankrike og Kroatia var kampen som skapte mest trafikk.

Perfekt match: - Vi er veldig imponert over Get TDC og vi er trygge på at våre to selskaper vil bli en perfekt match i et nytt sammenslått industriutfordrerselskap, sier Abraham Foss.

Telia kjøper Get TDC Norge og etablerer en ny sterk industriutfordrer

(Oslo, 17. juli 2018) Telia har i dag inngått avtale om å kjøpe Get TDC Norge. Det nye sammenslåtte selskapet blir en sterk utfordrer i Norge og lover å fortsette milliardinvesteringene. Selskapet tar mål av seg til å levere fremtidens ledende digitale kundeopplevelser.

Norges første virtuelle maskot: Takket være Brann, Telia og en robot fra No Isolation var langtidssyke Erik Eiane i går på Brann stadion, selv om han oppholdt seg i Sandnes. På bildet er han i form av en avatar sammen med de øvrige maskotene på kamp.

Kreftsyke Erik (6) er Norges første virtuelle maskot

Erik Eiane er langtidssyk med akutt lymfatisk leukemi (ALL) og ikke i stand til å se favorittlaget spille kamp rent fysisk. Til tross for dette, var han i går tilstede på Brann-stadion og så rødtrøyene spille kamp mot Molde, takket være Brann, Telia og en robot fra No Isolation.

Telia leverer løsning for digitale kundemøter til Entur

Telia leverer løsning for digitale kundemøter til Entur

Entur skal gjøre det enklere å reise kollektivt, og samler rutetider for alle landets buss-, trikk-, tog- og fergelinjer i en app som fungerer som en nasjonal reiseplanlegger. Med på reisen blir Telia, som sørger for en plattform for kundekontakt i skyen. Dermed sikres Entur god dialog med brukerne uavhengig av hvordan de tar kontakt.

Geir Jangås begynner som digitalsjef i Telia Norge 1. september.

​Ny digitalsjef i Telia Norge

Geir Jangås er ansatt som ny sjef for digitale kanaler i Telia Norge. Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania, og har verdifull erfaring fra både Norge og utlandet. Han vil bli en del av ledergruppen til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

Telia først ut med OnePlus 6 i Norge

Telia først ut med OnePlus 6 i Norge

Kombinasjonen avansert teknologi og god pris har gitt mobiltilbyderen OnePlus en entusiastisk tilhengerskare over hele verden. I Norden er Telia alene om å tilby deres nye flaggskip OnePlus 6, som i dag ble lansert foran en kø av oppmøtte fans under et forhåndssalg hos Telia-Byporten.

Kygo gir tips om hvordan skape sine egne låter - trinn for trinn. Foto: Johannes Løvund

​Telia og Kygo lanserer musikksamarbeid

Kygo og Telia innleder et samarbeid som skal gjøre det enkelt og morsomt for alle å lage musikk. Kygo er mentor og deler sin erfaring og lærer bort grunnprinsippene bak en hitlåt, mens Telia har utviklet appen Soundmaker der du kan skape dine egne låter, lagre dem og dele dem med alle du vil.

Vis mer

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge