Gå videre til innhold
Skapte overskrifter: Med kampanjen "Vær Trygg. Vær Fri. Vær Deg Selv" har Telia tatt et verdibasert standpunkt til samfunnsrelaterte temaer. Her fra Dagsnytt 18 på NRK, 2. april.
Skapte overskrifter: Med kampanjen "Vær Trygg. Vær Fri. Vær Deg Selv" har Telia tatt et verdibasert standpunkt til samfunnsrelaterte temaer. Her fra Dagsnytt 18 på NRK, 2. april.

Pressemelding -

Bra start på året for Telia Norge

Telia Company presenterer i dag resultater for første kvartal 2019, inkludert tall for Telia Norge.

Kommentarer til Telia Norge sitt resultat fra adm.dir. Abraham Foss:

Bra inngangsfart på året og stor oppmerksomhet rundt Freedom
- Vi har hatt en bra inngangsfart på 2019, et kvartal som naturlig nok har vært preget av aktiviteter relatert til sammenslåingen med Get TDC. Like fullt har vi vært svært aktive i markedet hvor vi blant annet har lansert Telia X, vunnet flere avtaler med borettslag og nybygg samt inngått store kundeavtaler med Uninett og Oslo kommune, sier adm.dir. Abraham Foss i Telia Norge. – Ikke minst er vi storfornøyde med at OneCall vant TNS Kantar sin årlige kundeserviceundersøkelse med Telia på en delt andreplass. Det er en viktig del av vår konkurransekraft for å levere suverene kundeopplevelser.

- Det er liten tvil om at lanseringen av Freedom-kampanjen nok er det som ble lagt best merke til i første kvartal, og jeg er utrolig stolt over å lede et selskap hvor vi tør å ta verdibaserte standpunkt til samfunnsrelaterte tema. Ikke minst er jeg full av beundring og respekt overfor alle våre ansatte som stod opp og sammen mot netthets og trusler. – Vi tror på kraften i enkeltmennesker, og for oss handler kampanjen om trygghet, frihet og muligheten til å stå for det man brenner for, sier Foss.

Ett nytt selskap som skal utfordre
1. mars ble Telia og Get TDC formelt slått sammen til ett nytt selskap. Da var hele den nye organisasjonen på plass, og alt har skjedd i henhold til plan.

– Det er ingen tvil om at vi har holdt et høyt integrasjonstempo. Både fordi vi ønsker å bruke det nye selskapets konkurransefortrinn i markedet for å vinne kunder gjennom å utfordre, men også fordi organisasjonen har villet det. Jeg er imponert over den energien og «stå på viljen» som finnes i organisasjonen vår på alle nivåer, eksemplifisert blant annet gjennom at vi allerede 21. mars var klare for nysatsing i bedriftsmarkedet. Da la vi ned TDC-merkevaren og lanserte Sikkert Internett som vårt første produkt hvor vi tar i bruk både fast- og mobilnettet, sier Foss.

Solid økonomisk resultat i første kvartal
De økonomiske resultatene for første kvartal viser en vekst, som følge av sammenslåingen med Get TDC, i totalinntektene og EBITDA sammenlignet med første kvartal 2018. Kundetallene er relativt stabile sammenlignet med forrige kvartal.

- Totalt sett leverer vi et bra økonomisk resultat i en utfordrende sammenslåingsfase. Vi er fornøyd med at vi har flere mobilkunder nå enn vi hadde ved inngangen til året, selv om det er alt for tidlig å friskmelde utviklingen. Samtidig er vi ikke tilfreds med utviklingen i mobilinntektene som primært skyldes nedgang i kundemasse gjennom 2018. Vi har god fart i vårt ambisiøse effektiviseringsprogram, og vi ligger bra i rute for å levere på synergimålene etter sammenslåingen med Get TDC. Vi skal migrere mange kunder over til vårt nett i tiden fremover, og som en sterkere utfordrer ser vi frem til å lansere enda flere nye og innovative produkter og tjenester på tvers av teknologier og plattformer, avslutter Foss.

Finansielle nøkkeltall Telia Norge første kvartal 2019:

Telia Norge, MNOK Q118 Q218 Q318 Q418* Q119*
Mobile Service revenues 2 023 2 019 2 091 2 042 1 936
Fixed Service revenues 35 31 30 810 976
Total net sales 2 508 2 540 2 640 3 446 3 369
EBITDA, adjusted 974 910 1 038 1 280 1 417
Margin, % 38,8% 35,8% 39,3% 37,1% 42,1%
Subscriptions ('000)
Mobile 2 342 2 335 2 299 2 324 2 325
Fixed telephony 10 9 9 59 51
Broadband 417 416
TV 504 502
ARPU
Mobile post-paid 285 289 296 284 274
Mobile pre-paid 110 117 117 119 114
Mobile blended 253 257 262 255 247
Broadband 195 252
TV 259 304


* Inkludert tall fra Get TDC. 

Emner


--

Vi er Telia Norge, den nye generasjonen telekom-selskap. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Vi er navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Som del av Nordens største telekomselskap er vi en digital tilrettelegger som sammen med partnere skaper våre digitale borgere sin fremtid og fører verden nærmere alle kunder.

Telia, The New Generation Telco

Kontakter

Henning Lunde

Henning Lunde

Kommunikasjonsdirektør +47 465 00 000

Relatert innhold

Telia FREEDOM: Vær Trygg – Vær Fri – Vær Deg Selv

1 av 3 frykter trakassering på nett

Telia heier på folk som går motstrøms og våger å være seg selv. Folk som ser muligheter der andre ser problemer, og som tør å stikke seg frem. Nettopp derfor lanserer mobilselskapet nå nysatsingen FREEDOM, som staker ut en ny retning for videre satsing med fokus på å gjøre godt i samfunnet gjennom teknologi – og gjennom det fremme ulike syn, verdier og mennesker.

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge