Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

NetCom lanserer MobilPant

NetCom lanserer MobilPant

MobilPant er en returordning for mobiltelefoner og nettbrett. Nå kan kundene pante sin gamle mobil og få en tilgodelapp tilsvarende telefonens verdi. Dermed kan brukte telefoner komme til nytte for andre, og den som panter telefonen sin kan få en ny til redusert pris. Ti kroner fra hver telefon går til Miljøagentene, barnas miljøvernorganisasjon.

Roam Like Home i Norden og Baltikum

Roam Like Home i Norden og Baltikum

​(Oslo, 1. mars 2016) Fra i dag kan nordmenn surfe, ringe og sende meldinger i Norden og Baltikum til samme pris som hjemme.

Invitasjon til pressetreff

På fredag slapp vi nyheten om at NetCom skifter navn til Telia fra 1. mars, og vi lovte at dette ville gi fordeler for alle våre kunder. I morgen er det 1. mars og da lanserer vi første bevis på at våre kunder vil nyte godt av vår internasjonale styrke.

Ny tele-epoke i Norge

Ny tele-epoke i Norge

(Oslo, 26. februar 2016) 1. mars skifter NetCom navn til Telia. Dette markerer starten på en ny og digital tele-epoke i Norge som Nordens største mobilselskap, og vil gi både samfunnsmessige gevinster og mange fordeler for alle privat- og bedriftskunder.

TeliaSonera Norge utnevner ny leder for privatmarkedet

TeliaSonera Norge utnevner ny leder for privatmarkedet

(Oslo 19. februar 2016) TeliaSonera samler ansvaret for merkevarene i privatmarkedet i Norge under én ledelse og har i dag utnevnt Svein Henning Kirkeng til Chief Marketing Officer (CMO). Kirkeng starter i jobben 1. juni og blir en del av ledergruppen til TeliaSonera Norge.

Rekordstor mobiltrafikk under nyttårsfeiringen

(Nyttårsaften 2015/2016) På nyttårsaften sendte NetCom-kunder 400 nyttårsgratulasjoner i sekundet gjennom SMS og MMS, og brukte totalt hele 1850 terrabyte med mobildata.

Den digitale juletrafikken

(Julaften 2015) Det er ikke bare nissen som ønsker nordmenn en god jul. På julaften sendte TeliaSonera-kunder et rekordantall julehilsener gjennom SMS og MMS, og brukte hele 20 gigabyte mobildata i sekundet på det meste.

Verdensrekord i NetComs 4G-mobilnett

Verdensrekord i NetComs 4G-mobilnett

(Oslo 14. desember 2015) I dag har det blitt satt hastighetsverdensrekord i NetComs mobilnett i Groruddalen i Oslo. Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen og norsk presse fikk oppleve hastigheter på over 1 Gbit/s. Den nye teknologien, LTE Advanced Pro, er et viktig skritt på veien mot 5G.

Tidenes kundeflytting av norske mobilkunder

(Oslo, 25. november 2015) I løpet av det siste halvåret har om lag 300.000 mobilkunder takket ja til å bli NetCom-kunder. Disse kundene var tidligere kunder hos Tele2, som nå legges ned som merkevare i det norske mobilmarkedet.

Abraham Foss, administrerende direktør i TeliaSonera Norge

Norges raskeste mobilnett med 95 prosent 4G-dekning

(Nydalen, 12. november 2015) NetComs 4G-nett er Norges raskeste, og 95 prosent av befolkningen har nå tilgang. Neste år fortsetter utbyggingen med hundretalls nye basestasjoner og kraftig økning i 4G+-dekningen. Resultatet vil være en enda bedre kundeopplevelse med forbedret dekning og kapasitet, både på tale og mobildata.

Vis mer

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge

Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge