Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

  • Nordmenn surfer som hjemme når de er på reise

    Nordmenn tar med seg hverdagens mobilvaner når de er i utlandet, og ferske tall fra Telia viser at kundene i juli surfet 40 prosent mer enn i samme periode i fjor. Aller mest mobildata har vi brukt i Sverige, mens Spania og Danmark følger etter på oversikten over hvor vi surfet mest.

  • Telias topp 10 juli: Apple troner fortsatt øverst

    Det er fortsatt Apple og Samsung som selger best i det norske markedet for smarttelefoner, men også Huawei og OnePlus har populære modeller og holder stand på topp ti-listen over de mest solgte telefonene i Telias salgskanaler i juli.

  • Fotball-VM ga økt mobildatatrafikk i Telia-nettet

    ​Det er ingen tvil om at fotballfeberen også har kjørt mobilnettet varmt. Telia registrerte svært høy aktivitet i nettet under fotball-VM, der finalen mellom Frankrike og Kroatia var kampen som skapte mest trafikk.

  • Telia kjøper Get TDC Norge og etablerer en ny sterk industriutfordrer

    (Oslo, 17. juli 2018) Telia har i dag inngått avtale om å kjøpe Get TDC Norge. Det nye sammenslåtte selskapet blir en sterk utfordrer i Norge og lover å fortsette milliardinvesteringene. Selskapet tar mål av seg til å levere fremtidens ledende digitale kundeopplevelser.

  • Kreftsyke Erik (6) er Norges første virtuelle maskot

    Erik Eiane er langtidssyk med akutt lymfatisk leukemi (ALL) og ikke i stand til å se favorittlaget spille kamp rent fysisk. Til tross for dette, var han i går tilstede på Brann-stadion og så rødtrøyene spille kamp mot Molde, takket være Brann, Telia og en robot fra No Isolation.

  • Telia leverer løsning for digitale kundemøter til Entur

    Entur skal gjøre det enklere å reise kollektivt, og samler rutetider for alle landets buss-, trikk-, tog- og fergelinjer i en app som fungerer som en nasjonal reiseplanlegger. Med på reisen blir Telia, som sørger for en plattform for kundekontakt i skyen. Dermed sikres Entur god dialog med brukerne uavhengig av hvordan de tar kontakt.

  • ​Ny digitalsjef i Telia Norge

    Geir Jangås er ansatt som ny sjef for digitale kanaler i Telia Norge. Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania, og har verdifull erfaring fra både Norge og utlandet. Han vil bli en del av ledergruppen til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

  • Telia først ut med OnePlus 6 i Norge

    Kombinasjonen avansert teknologi og god pris har gitt mobiltilbyderen OnePlus en entusiastisk tilhengerskare over hele verden. I Norden er Telia alene om å tilby deres nye flaggskip OnePlus 6, som i dag ble lansert foran en kø av oppmøtte fans under et forhåndssalg hos Telia-Byporten.

Vis mer