Gå videre til innhold
Skatteetaten velger Telia

Pressemelding -

Skatteetaten velger Telia

Skatteetaten har valgt Telia og Telia-merkevaren Phonero som sin leverandør på telefonitjenester. Deres ambisjon er å være Norges mest digitale arbeidsplass, og i anbudsrunden etterspurte de en strategisk samarbeidspartner som bidrar til utvikling og forbedring, og som tilrettelegger for gode og sikre kommunikasjonsløsninger.

– At Skatteetaten anser oss som den beste til å imøtekomme disse behovene tar vi som en stor tillitserklæring, sier Jon Christian Hillestad, direktør for bedriftsmarkedet i Telia Norge. – Vi er glade for å kunne inkludere dem i vårt topp moderne mobilnett med svært god dekning, høye hastigheter og meget god kapasitet som dekker deres behov innen telefoni. Vi vil jobbe hardt hver eneste dag for at Skatteetaten sammen med oss får gode kundeopplevelser og et partnerskap som sikrer deres ambisjoner om å være en av Norges beste digitale arbeidsplasser.

Avtalen med Telia løper i fire år med mulighet for forlengelse. Den inkluderer blant annet fasttelefonitjenester og 7 500 mobilabonnement, inkludert data-SIM til PC’er.

Skatteetaten har rundt 7000 ansatte som jobber for å sikre finansieringen av velferdssamfunnet, og i anbudskonkurransen understreket de behovet for god dekning og kapasitet for alle ansatte. Skatteetaten utvikler og driver noen av landets viktigste systemer, og deres samfunnsoppdrag innebærer økt grad av aksjoner innenfor økonomisk kriminalitet. Det krever et nært samarbeid mellom etater og organisasjoner gjennom gode og sikre kommunikasjonsløsninger.

Majoriteten er eSIM

Abonnementene er i hovedsak implementert med eSIM – et digitalt SIM-kort som lastes ned til mobilen eller andre enheter og som fungerer så å si helt likt som et fysisk SIM-kort.

– Dette er både miljøvennlig, effektiv og krever mindre administrasjon for Skatteetaten, noe de etterspurte i sin anbudsrunde, sier Hillestad.

Flere store og samfunnskritiske aktører har valgt Telia de siste årene, blant annet Politiet, Posten Norge, Utenriksdepartementet, NRK, Statens innkjøpssenter, Forsvaret og et stort antall kommuner i bl.a. Vestland og Rogaland.

Emner

Kategorier


--

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil.

Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her.

Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt.

Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, MyCall og Phonero.

Vi er Telia. Norges største utfordrer.

Kontakter

Ellen C. Scheen

Ellen C. Scheen

Informasjonssjef +47 465 00 000

Relatert innhold

Vi er Telia – Norges største utfordrer

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 300 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.

Telia Norge
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge