Ny leder for privatmarkedet i Telia Norge
Kjersti Jamne har takket ja til å bli ny Chief Marketing Officer (CMO) i Telia Norge. Hun får med det ansvaret for alle Telia Norges merkevarer i privatmarkedet og vil inngå i ledergruppen til Telia Norge.
Kjersti Jamne har takket ja til å bli ny Chief Marketing Officer (CMO) i Telia Norge. Hun får med det ansvaret for alle Telia Norges merkevarer i privatmarkedet og vil inngå i ledergruppen til Telia Norge.
Fra og med 1. mars vil Telia-kunder kunne ta med seg mobildata som ikke er brukt over til neste måned. Data Rollover vil gjelde alle mobilabonnement for privatkunder, og inkluderer også ekstra datapakker som kjøpes.
Listen over de ti mest solgte smarttelefonene hos Telia i årets første måned befester de to stores posisjon. Apple og Samsung fortsetter sin dominans som de mest populære leverandørene.
I dag har Telia Company presentert resultater for fjerde kvartal 2016, inkludert tall for Telia Norge. Kommentarer til Telia Norge sitt resultat fra adm.dir. Abraham Foss:
Chief Marketing Officer i Telia Norge, Svein Henning Kirkeng, har sagt opp sin stilling for å begynne i en ny jobb i Telenor Group.
(Nyttårsaften 2016/2017) For første gang registrerer Telia en nedgang i antall sendte SMS og MMS på nyttårsaften, mens bruken av mobildata økte med hele 70 prosent sammenlignet med i fjor.
Statistikken over salget av smarttelefoner i 2016 levner liten tvil om hvilke produsenter nordmenn foretrekker. Apple og Samsung er svært populære i det norske markedet, og dominerer fullstendig topp 10-listen for året.
(Oslo, 14. desember 2016) Som første selskap i Norden lanserer Telia Norge i dag tingenes eget internett basert på den nye teknologien «Narrowband Internet of Things (NB-IoT)». Sammen med partnere lanserer Telia samtidig – som første selskap i verden – en kommersiell løsning for Smart Landbruk basert på NB-IoT. Dette markerer starten på utrulling av et kommersielt tingenes internett i Norge.
(Oslo, 29. november 2016) Nordmenn er skeptiske til å dele personlig informasjon når de bruker mobilen sin. En undersøkelse Telia har gjort viser at over halvparten av befolkningen ikke er villige til å gi fra seg data selv om det gir dem en fordel når de bruker apper og mobiltjenester.
(Oslo, 28. november 2016) Fra og med 1. januar 2017 vil alle kunder i Telia-nettet få tilgang til fri fart. Kunder av Telia, OneCall, Chess og MyCall har surfet med fri fart siden 1. september i en kampanje som varer ut året. I 2017 blir fri fart permanent for disse kundene. Nå kunngjør Telia at også selskaper som leier mobilnett av Telia vil få tilgang til fri fart.
Telia bruker nå for første gang hydrogengass som drivstoff til et reservestrømsystem. Hydrogengass er et miljøvennlig alternativ til de dieseldrevne aggregatene og skal sikre reservestrøm til basestasjoner ved lengre strømutfall.
– Telia er først i Norge med å ha denne løsningen i et mobilnett, der vi kan forsterke en basestasjon med hydrogendrevet reservestrømsystem, sier Jon Christian Hillest
Smart Barn og Smart Ung er egne abonnement for de yngste mobilbrukerne. Med fokus på full kostnadskontroll og mest mulig data for pengene kan både barn og foreldre føle seg trygge på regningen.
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge