Gå videre til innhold

Emner: Data, telekom, IT

  • ​Ny digitalsjef i Telia Norge

    Geir Jangås er ansatt som ny sjef for digitale kanaler i Telia Norge. Jangås kommer fra stillingen som annonsedirektør i Schibsted i Spania, og har verdifull erfaring fra både Norge og utlandet. Han vil bli en del av ledergruppen til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

  • Telia først ut med OnePlus 6 i Norge

    Kombinasjonen avansert teknologi og god pris har gitt mobiltilbyderen OnePlus en entusiastisk tilhengerskare over hele verden. I Norden er Telia alene om å tilby deres nye flaggskip OnePlus 6, som i dag ble lansert foran en kø av oppmøtte fans under et forhåndssalg hos Telia-Byporten.

  • ​Telia og Kygo lanserer musikksamarbeid

    Kygo og Telia innleder et samarbeid som skal gjøre det enkelt og morsomt for alle å lage musikk. Kygo er mentor og deler sin erfaring og lærer bort grunnprinsippene bak en hitlåt, mens Telia har utviklet appen Soundmaker der du kan skape dine egne låter, lagre dem og dele dem med alle du vil.

  • Telia tapetserte pallen i kundeservicekåring – for andre gang i 2018

    ​Under gårsdagens Call Center-dager i regi av Confex ble det tradisjonen tro delt ut priser for eksepsjonell kundeservice i Norge, og i mobilbransjen prydet Telia Norge samtlige plasser på podiet: Chess på topp, OneCall på andreplass og Telia på tredje.

  • Statens innkjøpssenter valgte Phonero

    Statens innkjøpssenter i Difi har valgt Phonero som leverandør av mobiltjenester. Med en av de største offentlige avtalene gjennom tidene bekrefter det Phoneros sterke posisjon som en leverandør i offentlig sektor.

  • ​Telia og Effera med IoT-partnerskap for å digitalisere entreprenørbransjen

    Entreprenørbransjen i Norge bygger viktig samfunnsinfrastruktur. Nå inngår Telia Norge og teknologiselskapet Effera partnerskap for å digitalisere og effektivisere byggeplasser. Ved hjelp av sensorer innhentes informasjon om både mennesker og maskiner som skal bidra til å skape verdi for entreprenørbransjen.

  • Telia og Chess slås sammen

    Merkevarene Telia og Chess slås nå sammen. Sammenslåingen markerer slutten på et norsk mobileventyr, og videreføring av satsingen på et annet.

  • Fortsatt verdensrekord i Telias 4G-nett

    ​Konkurranse er bra. Det er bra for kundene og det er bra for Norge. Heldigvis er det sjelden behov for å korrigere konkurrenter når de kommuniserer et budskap, men denne er så artig at vi ikke klarer å la være.

  • OL-boost for Telias nye datatjeneste

    For en måned siden lanserte Telia Data Boost, som gir kundene frihet til å kjøpe ubegrenset data for en begrenset periode. Kundene elsket tjenesten fra første stund, og i løpet av den siste uken har Telia sett en 25 prosents økning sammenlignet med uken før. Vinterferie og tidenes norske medaljefangst i OL tilskrives veksten.

  • Telia testet hastighet: verdensrekord i tunnel

    Telia satt sist uke rekord i nedlastingshastighet i tunnel. Med 560 megabit per sekund kan togpassasjerene i fremtiden nyte godt av fantastiske mobilhastigheter på reisen, også på strekninger der svært mange ferdes.

  • Nye merkevaresjefer på plass i Telia Norge

    (Oslo 8. februar 2018) Telia Norge har i dag utnevnt to nye merkevaresjefer. Pål Rune Kaalen skal lede merkevarene OneCall og MyCall og Håkon Lofthus skal lede Chess og Telia for privatmarkedet. Begge blir en del av divisjonsledergruppen i Consumer, rapporterende til CMO Kjersti Jamne, som har ansvaret for alle merkevarene til Telia Norge i privatmarkedet.

  • ​Telias topp 10 januar: tre pallplasseringer for Apple

    Årets første topp 10-liste over de mest solgte smarttelefonene i Telias salgskanaler er klar, og Apples nyeste iPhone-modeller tar både første, andre og tredje plass. Samtidig er Huawei Mate 10 Pro i en sterk posisjon etter salgsstart i desember.

  • ​Storeslem for Telia Norge i kundeserviceundersøkelse

    Chess er best i Norge på kundeservice innen telekom, mener norske forbrukere. Hakk i hæl følger Telia og OneCall. Det ble klart under kveldens kåring av Norges beste virksomheter på kundeservice under Kundeservicedagene.

Vis mer