Telia blir medlem av Nordic Content Protection
Telia har sluttet seg til Nordic Content Protection, en organisasjon dedikert til å bekjempe ulovlig profitt og distribusjon av TV, filmer og sportsbegivenheter i Norge, Sverige, Danmark og Island.
Telia har sluttet seg til Nordic Content Protection, en organisasjon dedikert til å bekjempe ulovlig profitt og distribusjon av TV, filmer og sportsbegivenheter i Norge, Sverige, Danmark og Island.
Seks av ti tenåringer gamer daglig, men mange foreldre har lite kunnskap og er ofte kritiske til tiden de unge bruker på denne type aktivitet. Ved hjelp av folkeopplysning ønsker Telia å redusere de voksnes skepsis til gaming og heller bygge bro mellom generasjonene.
Når lønningspilsen er blitt digital og bedriftsidretten ligger brakk er savnet stort etter å gjøre noe sosialt med kolleger. Nå utfordrer Telia norske bedrifter til å kaste seg på e-sport-bølgen og melde seg på Telialigaen Bedrift.
Mange foreldre er ukjent med hva barnas gaming innebærer, til tross for at de fleste barn bruker mye tid på dataspill hver eneste dag. For å lære foreldre mer om hva gaming handler om, har Telia lansert en spillskole for foreldre, som skal sikre barn en trygg og morsom spillhverdag. I Spillskolen gir NRKs spillekspert Rune Fjeld Olsen nyttige tips og råd om hvordan du som forelder kan få gode spil
Med Nordic Entertainment Groups Viaplay i Valgmenyen får Get-kundene et enda mer komplett tilbud med utvidet valgfrihet, bredde og fleksibilitet i underholdningshverdagen. For første gang i Norge vil Viaplay Originals være integrert i Gets egen tjeneste, og Get forsterker posisjonen som tv-operatøren med det bredeste strømmetilbudet.
Et nytt partnerskap mellom spillgiganten Riot Games, e-sportsarrangøren DreamHack og Telia etablerer en ny nasjonal og nordisk turnering for verdens mest populære dataspill ’League of Legends’. Det omfattende samarbeidet skytes i gang med den første League of Legends-turneringen i juni 2020.
Nå lanserer Telia en ny tjeneste som lar familier dele gode opplevelser sammen – selv om de er på hvert sitt sted. I samarbeid med Dyreparken i Kristiansand og Atlanterhavsparken i Ålesund gjør Telia det mulig å oppleve de to parkene digitalt – helt uten å være fysisk tilstede.
Opptil 70 000 nordmenn har fulgt Koronerulling-konsertene fra Sentralen de siste ukene. Nå får prosjektet friske midler fra Telia og dermed får flere norske artister muligheter til inntekter i en usikker tid.
Eldre filmer som får ny aktualitet og filmer som egentlig skulle gått på kino dominerer Gets oversikt over de ti mest leide filmene de to første ukene inn i den nye hverdagen preget av hjemmeliv. Kinofilmene The Invisible Man, iHuman og Emma er alle på listen. Terminator: Dark Fate ligger på topp, fulgt av Contagion, en film fra 2011 som har fått ny relevans i disse dager.
I samarbeid med Good Game har Telia lansert en ny turneringssatsning i Fifa og Fortnite, kalt Telialigaen Hjemmebane. Det er gratis å delta i de daglige turneringene.
Flere timer enn vanlig tilbringes nå hjemme, og strømming av film, serier og lineære nyheter har en voldsom økning på Gets plattformer. Og nå får Gets kunder fri tilgang til enda flere kanaler.
Nå trenger ikke kundene å bekymre seg for å miste nettet hvis det oppstår problemer med bredbåndet. Med tjenesten Surfegaranti er kunden alltid på nett, selv om hjemmenettet er nede.
Gjennom pilotprosjektet «Mer Digital» samarbeider Telia Norge og Hedmark fylkeskommune om å gjøre eldre innbyggere mer digitale. Alle innbyggere over 65 år i Grue, Eidskog og Kongsvinger har fått en personlig invitasjon i posten til et digitalt arbeidsverksted.
Telia Company har publisert en rapport der 15-åringer deler sine synspunkter på gaming og hva de ønsker at voksne skal vite om det å spille online. Ungdommer i syv nordiske og baltiske land har uttrykt seg gjennom animasjonsfilmer, og Telia har laget en guide for foreldre som ønsker å hjelpe barna til å spille på en ansvarlig måte.
Telia heier på folk som går motstrøms og våger å være seg selv. Folk som ser muligheter der andre ser problemer, og som tør å stikke seg frem. Nettopp derfor lanserer mobilselskapet nå nysatsingen FREEDOM, som staker ut en ny retning for videre satsing med fokus på å gjøre godt i samfunnet gjennom teknologi – og gjennom det fremme ulike syn, verdier og mennesker.
Google-assistenten kommer nå på norsk, og Telia er blant de første som benytter seg av teknologien i sin ferske musikk-app Soundmaker. Med norsk stemmestyring blir smarttelefonen din enda smartere, og i Telias Soundmaker kan du da enda enklere lage din egen musikk. Med Google-assistenten kan du be om mer bass, mindre trommer eller bytte instrument – kun ved å bruke stemmen din.
Kygo og Telia innleder et samarbeid som skal gjøre det enkelt og morsomt for alle å lage musikk. Kygo er mentor og deler sin erfaring og lærer bort grunnprinsippene bak en hitlåt, mens Telia har utviklet appen Soundmaker der du kan skape dine egne låter, lagre dem og dele dem med alle du vil.
Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 2 000 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.
Lørenfaret 1A
0585 OSLO
Norge